Skip to main content
<=

4 MEI 2007. - Koninklijk besluit betreffende het rijbewijs, de vakbekwaamheid en de nascholing van bestuurders van voertuigen van de categorieën C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E.

Bijlage 3. Bepalingen betreffende het model van de kwalificatiekaart bestuurder

1. De fysieke kenmerken van de kwalificatiekaart zijn in overeenstemming met de ISO-normen 7810 en 7816-1.

De methodes voor toetsing van de fysieke kenmerken van de kwalificatiekaart aan de internationale normen zijn in overeenstemming met ISO-norm 10373.

2. De kaart heeft twee zijden:

Bladzijde 1 bevat:

a) de vermelding "carte de qualification de conducteur - kwalificatiekaart bestuurder - Fahrerqualifizierungsnachweis", in hoofdletters;

b) het onderscheidingsteken "B", negatief afgedrukt in een door twaalf gele sterren omringde blauwe rechthoek;

c) de gegevens die specifiek zijn voor de afgegeven kaart, met de volgende nummers:

1 de naam van de houder;

2 de voornaam van de houder;

3 geboortedatum en -plaats van de houder;

4 a) de datum van afgifte van de kaart;

  b) de datum waarop de kaart afloopt;

  c) de naam van de bevoegde instantie die de kaart afgeeft: FOD Mobiliteit en Vervoer;

5 a) nummer van het rijbewijs;

  b) serienummer van de kaart;

6 de foto van de houder;

7 de handtekening van de houder;

8

9 de categorieën voertuigen waarvoor de bestuurder aan de verplichtingen in verband met basiskwalificatie en nascholing voldoet;

d) de vermelding "EU-model" en de vermelding "kwalificatiekaart bestuurder" in de overige talen van de Unie, gedrukt in blauwe letters en op zodanige wijze dat deze de achtergrond van de kaart vormen:

e) de referentiekleuren:

  • blauw: Reflex blauw Pantone;
  • geel: Pantone geel.

Bladzijde 2 bevat:

a) 9. de categorieën voertuigen waarvoor de bestuurder aan de verplichtingen in verband met basiskwalificatie en nascholing voldoet;
10. de geharmoniseerde Uniecode 95, vermeld in bijlage I bij richtlijn 2006/126/EG;

b) een toelichting bij de genummerde rubrieken 1, 2, 3, 4a, 4b, 4c, 5a, 5b en 10 op de bladzijden 1 en 2 van de kaart.


<=

Nieuwe vraag en antwoord.

Editeer vraag en antwoord.

Formuleer een vraag.
Welk antwoord kan als correct worden gezien voor die vraag.
Ken een waarde toe, hoe moeilijker de vraag hoe hoger de waarde.